본 콘텐츠는 영문으로 발행되었습니다.
오른쪽 상단의 [EN]을 클릭 후 영문 웹진 <KYEOL>을 통해 확인 부탁드립니다.
연결되는 글
-
- ‘폭력’의 본질에 대한 가장 아름다운 은유 - 『용맹호』 권윤덕 작가 인터뷰
-
권 작가는 일본군‘위안부’ 피해자 실달연 님의 이야기를 담은 그림책 『꽃할머니』 이후, 이를 마무리하는 마음으로 베트남 참전군을 주인공으로 한 『용맹호』를 10년 만에 내놓았다. 작품을 통해 한국 역사 속의 폭력을 지적해온 그가 앞으로 남겨둔 이야기는 무엇일까.
-
- 김순악의 ‘이름’들을 부르다 - 영화 〈보드랍게〉 박문칠 감독 인터뷰
-
살아생전 여러 개의 이름으로 불려왔던 김순악의 삶에는 우리가 몰랐던, 혹은 알려고 하지 않았던 여러 굴곡이 무늬를 이루고 있었다.
-
- 디아스포라 감독이 ‘위안부’ 문제를 말하는 법
-
아르헨티나의 한인 동포 2세 감독과 20대 젊은 여성들이 피해 할머니들의 증언을 낭독하며 일본군'위안부' 문제 속으로 들어간다.
- 글쓴이 Rose Camastro-Pritchett
-
Rose Camastro-Pritchett is an artist and educator, holding a BFA from Quincy University, an MS Ed in Counselor Education from Western Illinois University, and an MFA in Interdisciplinary Book & Paper Arts from Columbia College Chicago. For many years, she has created and taught art in the United States, Italy, Cyprus, Wales, England, Switzerland, and China. Her “Comfort Women” Project has been exhibited at ten venues, including The Comfort Women Project at 1100 Florence Gallery, Evanston, IL (2021); Embodying Justice at Awakenings Gallery, Chicago (2021); Chicago Artist Platforms at Platforms Project Net, Athens, Greece (2019), and 85 Years, 85 Artists at Meno College Gallery, Atherton, CA (2014). Her exhibitions and workshops have been widely acknowledged and appreciated, sparking meaningful conversations among audiences. Her work has been featured in numerous media outlets. To learn more, visit her official website at www.rosecamastropritchett.com.
- 글쓴이 웹진 <결> 편집팀
-
Editorial Team of Webzine <Kyeol>